::status::

Cuti semester habis tahun satu
Masuk semula bulan 9 tahun dua semester satu
Target cuti : habiskan sebanyak mungkin buku

Sunday, March 6, 2011

070311

Bismillah...

Rasa teramat plek la plak..dulu kalau nk update apa2 pakai blog banatGEN9..tk pn blog GEN9..skrg bila dh ada blog sendiri jadi blurr..haha,,klu x ka..dh begelen-gelen aku sembur..

Anyway, im not d kind that like to make posts bout myself. Prefer more to issues surround..em..anything as long as it's not bout me..but, seems like ive no idea on what to share yet, juz allow me..rambling, ranting all the way i want for these 3 or 4 posts..

Well then,
Sure do every single each of us..bila tny apa taget balik cuti..NAK BERBAKTI kat ibu bapa. Oke, fine. Jawapan standard. Answer scheme maybe. But then, are we really stand to that or it is juz an answer scheme.FULL STOP. So seek the answer for yourself. Im telling myself terutamanya.

Even though my life is quite..em..agak bz la jugak sebenarnya. Tepat 0700 dh kene keluar hantar barang-barang ke semua neseri-neseri mak. Noon plak..keluar buat benda lain. Sweet escape tak nak keje dengan mak cari keje kat tempat lain. Tak sempat nak rehat di rumah 3 hari pun. Ape pn, aku bersyukur sebab punya parents yang mcm ni..hehe..so i can learn..tentang hidup. Bayar duit sewa rumah, ambik adik dari asrama, beli barang dapur, cari duit sendiri. Bukan duduk saje. Im 21 oke..FINE. Dah nak mati dah.

Hm....masih terlalu banyak yang hendak aku lakukan. Join usrah kawasan. Join meraih undi nanti..haha..tolong mak sedare nk buat kenduri..join program anak negeri..kadang-kadang rase xmenyempat nye mase untuk diri sendiri..

Tapi aku telah berjanji..janji dengan Tuhanku bahawa seluruh hidupku hanyalah untukMu. Maka sememangnya itu adalah kewajipanku yang sememangnya tidak layak untuk aku pertikaikan. Cuba untuk membuat revolusi diri. Bukan hanya mantap berbicara tangkas bergerak kerja dalam kampus tapi LESU dan MATI dalam masyarakat. Kader dakwah yang dicetak dengan manhaj yang sempurna tidak seharusnya menjadi lembik dalam angan-angan sendiri. Jika terjadi, maka fikir-fikirkan lah di mana salahnya. Aslih nafsak wad'u ghairak. Aku mohon pengampunanMu ya Allah.

Pemuda AGEN PENGUBAH. Membawa agenda dari dalam ke luar. Menunjukkan contoh yang terbaik. [ali-imran : 110]

Ya ALLAH, kurniakanlah aku istiqamah, jauhkanlah aku dari sifat keluh kesah.

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

::Rijal Dakwah::