::status::

Cuti semester habis tahun satu
Masuk semula bulan 9 tahun dua semester satu
Target cuti : habiskan sebanyak mungkin buku

Monday, March 7, 2011

rezeki itu

Bismillah...

where will I go...?
Hari ni, satu pengalaman baru..applying for job. Tapi still mak kena teman. Haha..dok bawah ketiak mak sangat lagi. Macam mana la nanti nak drive sendiri p..alamat kena bukak gugel map laa...

Well, bukan ini yang nak diceritakan. Suatu perkongsian oleh pakcik manager yang sangat bermanfaat. "Hikmah adalah barang yang hilang dari orang mukmin"-al-hikam. Jadi, kitalah yang perlu mencari di mana dan apa hikmahnya. Dan pabila terjumpak..jeng3..apa lagi..angkut!! Jangan tunggu lama2..nanti diambil orang..hehe..share lah..moga smua mndapat manfaat.

REZEKI. Di tangan Allah. Kita? Hanya mampu berusaha..hanya Allah yang menentukannya..[lirik nasyid..].

Pokcik : Blajaq lah kita tinggi melangit tagha mana pon, kalau xdak rezeki xdak jugak. Ada menantu pakcik habeh degree..tapi takdak qeja..lani dok melangut saja. Tu, anak pakcik, ambik akauntan..tapi lani..qeja jadi ustaz..

Pokcik : Kita walaupun dah ngaji tinggi tapi jangan dok pandang rendah kat budak hat baru dajah 6. Sebab kita tak tau..kot2 budak tu nanti lagi hebat dari kita. Tang mana pon kita berada, jangan pandang rendah pada orang.
[perhatian : ayat pokcik ni tlh diolah dan d ubah suai mngikut citarasa sy.maaf jika ad tokok tmbh.sy hanya extract ap y saya dapat]

Rite, secebis ja pon..
Benarlah rezeki itu hak Allah..kita? Hanya berusaha. Syariatullah itu insyaallah seiring dengan sunnatullah. Maka berdoalah. Mohonlah padaNya.
Taqwa adalah sebaik-baik pakaian. Juga mukmin itu hanya berbeza pada tingkatan taqwanya. Hanya taqwa padaNya yang dipandang.
  
Ya ALLAH, kurniakanlah aku kerendahan hati. Agar aku tak tersasar dari matlamatku padaMu.

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

::Rijal Dakwah::